RTV EURO AGD

Przebudowa platformy dla lidera branży e‑commerce

Nasza rola

Product & Web Development

W ciągu 3 lat współpracy z RTV EURO AGD, wspólnie przebudowaliśmy platformę e-commerce wdrażając zmian w wersji mobile i desktop sklepu internetowego, wprowadziliśmy architekturę headless i opracowaliśmy złożony design system. Nasze działania od początku skupiły się na dopasowaniu rozwiązań do potrzeb i celów biznesowych, jednocześnie doskonaląc doświadczenia użytkowników.
Mobilna wersja sklepu RTV EURO AGD - platformy e-commerce - Osoba trzymająca w dłoniach smartfon z otwartą stroną sklepu internetowego RTV EURO AGD, prezentującą słuchawki bezprzewodowe Apple AirPods Max w kolorze różowym. Na ekranie widoczne są szczegóły produktu, opcje zakupu oraz przycisk „Do koszyka”. W tle widać fragment czerwonej spódnicy i drewnianą podłogę.

Cele biznesowe w przebudowie platformy e‑commerce

W naszej wieloletniej współpracy z RTV EURO AGD skoncentrowaliśmy się na szybkiej weryfikacji potrzeb biznesowych i hipotez, co nie tylko umożliwiło nam efektywną przebudowę platformy, ale również pozwoliło na rekomendację kluczowych zmian. Nasze działania przełożyły się na ulepszenie procesu zakupowego użytkowników oraz optymalizację procesów wewnętrznych, prowadząc do stopniowego rozszerzania zakresu naszej współpracy.

 

Cele wstępne:

  • Przebudowa wersji mobilnej sklepu internetowego i uproszczenie procesu zakupowego,
  • Wdrożenie nowszego systemu, zapewniającego większą skalowalność i szybszy time-to-market,
  • Oddzielenie warstwy front-end od back-end.

 

Rozszerzona współpraca:

  • Przebudowa wersji desktopowej sklepu,
  • Wdrożenie Design Systemu m.in. w celu usprawnienia procesu projektowego oraz optymalizacji wdrażania nowych funkcjonalności i zmian w warstwie front-endowej.

 

Efekt naszej współpracy z RTV EURO AGD można już zobaczyć – www.euro.com.pl

Szukaliśmy partnera z silnym zapleczem technologicznym, rozumiejącego kontekst biznesowy i realia rynkowe. Firmy biorącej odpowiedzialność za tworzony produkt oraz jego odbiór.

Rafał Będziński
Dyrektor IT ds. Rozwoju i Utrzymania Systemów Sprzedaży w RTV EURO AGD
Rafał Będziński podczas spotkania w siedzibie SYZYGY Warsaw

Praca z liderem branży e‑commerce

RTV EURO AGD to pierwsza ogólnopolska wyspecjalizowana sieć detaliczna i jednocześnie jeden z największych graczy na rynku e-commerce w kraju.

W naszej organizacji stawiamy na długofalowe relacje z klientami. Nie gonimy za szybkim zyskiem – wolimy wspierać naszych partnerów w ich drodze do sukcesu, który pozwoli nam realizować kolejne wspólne projekty. Patrząc na każde zadanie, myślimy o przyszłości – tak projektujemy i wdrażamy nasze rozwiązania, by były łatwe w utrzymaniu nie tylko dla nas, ale i dawały naszym klientom swobodę w wyborze, czy chcą kontynuować pracę z nami, czy też powierzyć projekt innej firmie. I to właśnie przyświecało nam również we współpracy z RTV EURO AGD – współpracy, którą kontynuujemy od kilku lat.

Wyzwania przebudowy dużej platformy e‑commerce

  • Intensywny ruch i wysokie oczekiwania co do dostępności i wydajności zobowiązywały nas do restrykcyjnego podejścia do SLA.
  • Aplikacja musiała być nie tylko skalowalna, ale także odporna na intensywny ruch w szczycie sprzedaży, zapewniając satysfakcję użytkowników.
  • Duża skala projektu oznaczała również ścisłą współpracę z zespołami klienta oraz z zewnętrznymi partnerami, a także precyzyjne koordynowanie celów.

Praca zespołowa w złożonych projektach e‑commerce

Nasz wewnętrzny system wartości przekłada się na sposób, w jaki współpracujemy z klientami. Angażujemy swoich specjalistów w bezpośredni kontakt – są to osoby faktycznie odpowiedzialne za dany problem i najlepiej znające rozwiązania. Niezależnie od tego, czy zajmujemy się przebudową aplikacji, wdrożeniem nowej architektury czy design systemu dla e-commerce, z naszej strony zawsze zapewniamy:

  • Multidyscyplinarny zespół dedykowany klientowi
  • Zaangażowanie wszystkich jego członków w każdy etap tworzenia projektu
  • Bezpośredni kontakt z klientem i zmniejszanie narzutu komunikacyjnego
  • Ścisłą współpracę z członkami zespołów od strony klienta oraz zewnętrznymi partnerami

 

Wiedzieliśmy, że wyzwaniem może być praca w środowisku, które wymaga szybkich zmian i adaptacji do potrzeb biznesowych, dlatego zależało nam na partnerze nie tylko kompetentnym programistycznie, ale doświadczonym w pracy przy złożonych projektach, otwartym na nasze potrzeby i z proaktywnym nastawieniem do tworzonego produktu. Takie wrażenie od początku robił na nas zespół SYZYGY. Zrozumiał nasze potrzeby, a jednocześnie kładł nacisk na użytkowników naszego serwisu – to wartości bliskie naszemu podejściu. Od początku wychodzili poza ramy zapytania ofertowego i to zaangażowane podejście jest niezmienne po kilku latach współpracy

Rafał Będziński
Dyrektor IT ds. Rozwoju i Utrzymania Systemów Sprzedaży w RTV EURO AGD

Filozofia zwinności i Software Craftsmanship

Praca zgodna z filozofią Software Craftsmanship oznacza dla nas działanie według najwyższych standardów w branży. Jedną z głównych korzyści tego podejścia jest to, że nasze projekty są tworzone i wdrażane w taki sposób, aby ich koszt był jak najmniejszy, a możliwy czas ich utrzymania jak najdłuższy, generując przy tym maksymalny zwrot z tej inwestycji.

W procesie tworzenia oprogramowania dla RTV EURO AGD nasze rozwiązania wdrażaliśmy po kolei, małymi iteracjami. Dzięki temu klient widział ścieżkę rozwiązywania problemów, co umożliwiło szybką weryfikację założeń i zbieranie feedbacku od stakeholderów.

Techniczna strona platformy

Framework: Angular

W ramach projektu wdrożyliśmy serwis bazujący na Angularze, który jest frameworkiem przystosowanym do budowy złożonych aplikacji. Przyjęliśmy strategię “monorepo”, która zakłada istnienie jednego repozytorium kodu dla kilku projektów. Dzięki temu, że różne aplikacje używają tej samej bazy danych, nowe funkcje wdrażamy automatycznie we wszystkich projektach. Skorzystaliśmy z narzędzi dedykowanych, takich jak Nx, który ułatwia zarządzanie projektami i optymalizuje proces budowy aplikacji oraz NgRx dla zarządzania stanem w aplikacjach angularowych, co przyczyniło się do większej przewidywalności i efektywności pracy.

Architektura headless zamiast monolit

Tradycyjny monolit to klasyczne podejście do budowy oprogramowania, gdzie wszystkie komponenty są ze sobą ściśle powiązane, tworząc nierozłączną całość. Jednakże, w przypadku złożonych e-commerców, takich jak RTV EURO AGD, coraz bardziej preferowanym rozwiązaniem staje się architektura headless. W tym modelu frontend i backend są oddzielone, co umożliwia elastyczność, skalowalność i szybsze wprowadzanie zmian. Dla RTV EURO AGD, migracja do architektury headless była strategicznym krokiem, pozwalającym na lepsze dostosowanie się do ich potrzeb – sprawne wprowadzanie nowych funkcji i usprawnień, a także łatwiejszą integrację z różnymi systemami i narzędziami zewnętrznymi.

Więcej o tym kiedy warto rozważyć Headless CMS:

Headless CMS kontra tradycyjne CMS - czym równią się systemy zarządzania treścią i co wyróżnia podejście headless CMS?

Zmiana architektury na headless

 

Dokonaliśmy iteracyjnej migracji serwisu z architektury monolitycznej do headless, wykorzystując Angular dla Client-Side Rendering (CSR) i Server-Side Rendering (SSR), z zapewnieniem ciągłości funkcjonowania serwisu. To ostatnie stanowiło szczególnie ważny czynnik, ponieważ przy tej skali biznesu, klient poniósłby straty nawet w przypadku krótkotrwałej przerwy w działaniu aplikacji.

Dołączyliśmy do istniejących zespołów oraz nawiązaliśmy współpracę z wieloma partnerami, co było kluczowe do uzgodnienia kształtu API między front-endem a back-endem oraz ustalenia architektury rozwiązania, w tym implementacji SSR i wykorzystania cache, aby zapewnić efektywność i płynność transformacji.

Co dało wdrożenie architektury headless?

 

  • Jedno miejsce do tworzenia i serwowania treści​ – zmiany wprowadzone w jednym interfejsie aplikowane są do wszystkich powiązanych aplikacji.
  • Skalowalność i rozszerzalność – łatwiej dodawać kolejne kanały sprzedaży czy konsumpcji treści.
  • Daje przewagę biznesową przy dodawaniu nowych kanałów sprzedaży – szybszy Time to Market.
  • Ułatwia współpracę z wieloma dostawcami.

Design System dla e‑commerce

Nasza współpraca została rozszerzona o opracowanie Design Systemu, by nie stanowił jedynie zbioru elementów projektowych, ale kompleksowe rozwiązanie, które dostarcza spójne biblioteki graficzne i developerskie oraz szczegółowe wytyczne ułatwiające efektywną pracę zarówno projektantów, programistów, jak i pozostałych zaangażowanych w rozwój design systemu interesariuszy.

Dzięki stworzeniu interdyscyplinarnego zespołu designerów i developerów, w którym znaleźli się także członkowie zespołów klienta, udało się osiągnąć spójność wizualną i techniczną na każdym etapie projektowania i implementacji design systemu.

Kładliśmy szczególny nacisk na skalowalność i elastyczność, umożliwiając zarządzanie wieloma projektami jednocześnie, przy zachowaniu wysokiej jakości i spójności warstwy wizualnej.

Diagram prezentujący strukturę design systemu o na przykładzie interfejsu sklepu internetowego RTV EURO AGD. Zawiera warstwy takie jak język projektowania, biblioteka projektowa, biblioteka ogólna, biblioteka deweloperska i dokumentacja. Centralnym elementem jest interfejs strony produktowej z wyraźnie widocznymi ceną, przyciskiem „Do koszyka” i opcjami wyboru produktu, z wizualnym podziałem na różne poziomy systemu.

Proces tworzenia Design Systemu

 

  • Audyt i wytworzenie roadmapy powstawania produktu DS.
  • Stworzenie visual design language oraz bibliotek komponentów (projektowa i deweloperska).
  • Dokumentacja (ogólna, wizualna i techniczna) określająca, kiedy i jak korzystać z komponentów oraz elementów systemu.
  • Wykreowanie wzorców komunikacji pomiędzy zespołami produktowymi.
  • Stałe utrzymanie i rozwój systemu, odpowiadający na bieżące potrzeby biznesowe partnera.

Dopasowanie rozwiązań do problemów i potrzeb partnera

Początkowo nasza współpraca obejmowała przebudowanie warstwy frontend dla aplikacji mobilnej sklepu internetowego, jednak dzięki poznaniu potrzeb klienta oraz jego zaufaniu, została rozszerzona o wersję desktop oraz zbudowanie kompletnego Design Systemu.

RTV EURO AGD szukało kogoś więcej niż wykonawcy projektu, co odzwierciedla nasze podejście do budowania partnerskich relacji z klientami. W SYZYGY wierzymy w tworzenie blisko współpracujących z klientami zespołów, ciągłe doskonalenie technologii i transparentną komunikację. Opierając się na tych wartościach, mamy dużo większe szanse na tworzenie jakościowych i skutecznych produktów.

Odpowiedź na wyzwania branży e‑commerce

W szybko rozwijającym się świecie e-commerce, napotkanie na różnorodne wyzwania jest nieuniknione – dotyczą one wszystkich aspektów biznesowych, technologicznych czy procesowych. Kluczowe znaczenie dla realizacji celów sprzedażowych mają odpowiednia architektura systemu, bezpieczeństwo, stabilność platformy, ale też zoptymalizowanie procesu – zarówno wewnętrznych, jak i zakupowego po stronie użytkownika. Analiza i monitorowanie danych odgrywają istotną rolę w dostosowywaniu strategii biznesowej i produktowej do bieżących potrzeb klientów oraz zmieniających się warunków rynkowych.

Dlatego tak ważne stają się stabilne, dobrze zintegrowane zespoły, które mogą efektywnie funkcjonować w zmiennym otoczeniu. Ich skalowalność i elastyczność umożliwiają zarządzanie wieloma projektami jednocześnie, przy zachowaniu wysokiej jakości i płynnego działania produktów

Laptop MacBook Pro na stole w nowoczesnym wnętrzu, z otwartą stroną internetową RTV EURO AGD, przedstawiającą konsolę Sony PlayStation 5 z napędem 1TB w ofercie sprzedaży. Na ekranie widoczne są szczegóły produktu, cena oraz opcje zakupu. Obok laptopa znajduje się szklanka z wodą i zielony notes. W tle zielona sofa oraz rośliny.

Budowanie interdyscyplinarnych zespołów

Zbudowaliśmy blisko współpracujące ze sobą interdyscyplinarne zespoły developerskie, składające się z osób pracujących zarówno w SYZYGY jak i po stronie RTV EURO AGD oraz innych partnerów klienta. Ścisła współpraca pomiędzy ekspertami pozwoliła lepiej dostosować się do zmieniających się potrzeb oraz szybciej reagować na nowe wyzwania.

Sprawna przebudowa architektury

Nasz zespół przeprowadził efektywną przebudowę architektury jednego z czołowych e-commerce w Polsce, obejmując zarówno istniejącą, jak i nową wersję platformy. Dzięki precyzyjnemu działaniu nie doszło do żadnych przestojów w funkcjonowaniu sklepu internetowego, co pozwoliło na płynne przechodzenie między wersjami architektury bez wpływu na działalność biznesową.

Stabilność platformy e-commerce w okresach największego ruchu

Zapewnienie niezawodności funkcjonowania systemu w czasie największego ruchu było kluczowym wyzwaniem, zwłaszcza w kontekście złożonej architektury platformy. Działając w dynamicznym środowisku e-commerce, gdzie każda sekunda przestoju może prowadzić do strat finansowych i utraty zaufania klientów, naszym celem było zapewnienie płynnego działania systemu nawet w najbardziej obciążonych momentach. Dzięki starannemu planowaniu, ciągłemu monitorowaniu i szybkiej reakcji na ewentualne problemy, udało nam się utrzymać stabilność operacyjną platformy nawet podczas szczytowego obciążenia.

Opracowanie i wdrożenie Design Systemu

Wdrażając Design System, zagwarantowaliśmy, że powstające produkty mają lepszą użyteczność, wydajność, jakość i dostępność dzięki wykorzystaniu przebadanych i zoptymalizowanych elementów ekosystemu.

Budowanie zespołów o niskiej rotacji

Dzięki unikalnym metodom współpracy i wyrazistym wartościom, takim jak transparencja, zaufanie czy odpowiedzialność, udało nam się zbudować zespoły o niskiej rotacji – stale utrzymywaliśmy know-how na temat projektu wśród osób zaangażowanych w jego wdrażanie, co dawało klientowi większe bezpieczeństwo.

Na tej stronie