Danwood

Magnolia CMS jako fundament cyfrowej transformacji komunikacji Danwood

Nasza rola:

Magnolia CMS & Architektura treści

Wdrożyliśmy dla Danwood platformę Magnolia CMS, która centralizuje zarządzanie treściami i wzmacnia komunikację marki na rynkach europejskich. Rozwiązanie wspiera zespół w codziennej pracy i otwiera drogę do dalszej cyfrowej transformacji.

Klient

Danwood to polski producent domów prefabrykowanych, który działa na wielu rynkach europejskich. Firma jest znana z wysokiej jakości oferty i nowoczesnego podejścia do budownictwa jednorodzinnego. Jej działalność koncentruje się na dostarczaniu kompleksowych rozwiązań – od projektu po realizację inwestycji.

Wyzwanie

Danwood posiadał odrębne serwisy dla każdego rynku, na którym działa. Na przykład na rynku polskim funkcjonowało aż sześć różnych stron. Brak wspólnej platformy utrudniał spójną komunikację marki, zarządzanie treściami i analitykę. Firma potrzebowała:

  • centralizacji stron i konsolidacji treści w ramach jednej platformy,
  • ujednolicenia komunikacji wizualnej i treściowej na różnych rynkach,
  • poprawy pozycji w wyszukiwarkach (SEO),
  • zapewnienia spójnej struktury serwisu na wszystkich rynkach, co umożliwia skuteczne trackowanie zachowań użytkowników i ułatwia analizę danych na potrzeby działań marketingowych i sprzedażowych.

Kluczowym celem było stworzenie rozwiązania, które pozwoli zespołowi Danwood na szybkie i elastyczne zarządzanie treściami przy zachowaniu wysokiej jakości i spójności komunikacji.

Nasze podejście

Jako partner Magnolia CMS, zaprojektowaliśmy rozwiązanie oparte na tej platformie – elastycznej i skalowalnej technologii klasy enterprise, która idealnie odpowiada potrzebom firm działających na wielu rynkach.

Projekt nie polegał na prostym przeniesieniu istniejących rozwiązań 1:1 – naszym zadaniem było stworzenie od podstaw nowej, spójnej architektury treści i struktury serwisu – takiej, która odpowiada realnym potrzebom biznesowym i komunikacyjnym Danwood. Poukładaliśmy treści i funkcjonalności na nowo, uwzględniając elementy wcześniej pomijane lub rozproszone, takie jak sekcja blogowa czy komponenty wspierające działania marketingowe i SEO.

Schemat migracji Danwood z rozproszonego systemu wielu serwisów internetowych dla różnych marek i rynków (m.in. Danwood House, Family, NEXT, Vision) do centralnej platformy Magnolia CMS. Po lewej stronie układ dawnych, niezależnych instancji z podziałem na języki i kraje; po prawej – zunifikowane, centralnie zarządzane środowisko CMS z jednolitą strukturą i spójną architekturą informacji.

W ramach współpracy:

  • opracowaliśmy architekturę informacji i strukturę treści umożliwiającą centralne zarządzanie serwisami, przy zachowaniu elastyczności dla poszczególnych rynków,
  • wdrożyliśmy Magnolia CMS jako fundament rozwiązania, zapewniając elastyczne zarządzanie treściami, obsługę wielojęzyczności (z możliwością niezależnego definiowania nie tylko tłumaczeń, ale całych układów stron, projektów domów i funkcjonalności dla konkretnych rynków),
  • stworzyliśmy rozbudowaną bibliotekę komponentów, umożliwiającą szybkie budowanie spójnych wizualnie stron zgodnych z design systemem marki,
  • przygotowaliśmy integracje z narzędziami analitycznymi i marketingowymi – wdrożenie Google Tag Managera, konfiguracja analityki dla kluczowych akcji użytkownika (np. śledzenie porzucania formularzy z informacją, na którym polu użytkownik się wycofał), wpięcie Hotjara do badania zachowań użytkowników oraz umożliwienie wprowadzania optymalizacji,
  • powiązaliśmy formularze tworzone w CRM z systemem CMS, dzięki czemu mogą być automatycznie osadzane na stronie i zarządzane centralnie.

Powstało ponad 50 modułów i sekcji w CMS, z których można tworzyć nowe strony. Dzięki zastosowaniu site buildera Magnolia CMS, zespół marketingowy Danwood może samodzielnie zbudować i opublikować stronę w zaledwie kilka godzin – bez wsparcia developerów.

Schemat integracji Magnolia CMS z ekosystemem narzędzi wykorzystywanych przez Danwood – centralna platforma CMS połączona z systemem Storybook (design system), narzędziami analitycznymi (Google Analytics), CRM (Dynamics 365) oraz narzędziami do zarządzania treścią i kampaniami marketingowymi. Wizualizacja układu headless CMS w środowisku enterprise.
5
rynków
europejskich w jednym CMS
1
wspólna platforma
50+
modułów
Schemat czasowy ilustrujący 5-etapowy proces wdrożenia systemu Magnolia CMS dla firmy Danwood: 1) analiza aktualnych usług, 2) opracowanie architektury informacji i struktury treści, 3) wdrożenie systemu Magnolia CMS, 4) stworzenie biblioteki komponentów wielokrotnego użytku oraz 5) ścisła współpraca z zespołem klienta.

Proces wdrożenia

Projekt realizowaliśmy w ścisłej współpracy z zespołem Danwood oraz innymi partnerami technologicznymi klienta, w tym agencjami odpowiedzialnymi za SEO i CRM. Kluczowe było dla nas nie tylko dostarczenie nowoczesnego rozwiązania technologicznego, ale także sprawna koordynacja i efektywna komunikacja ze wszystkimi zaangażowanymi stronami.

Dbaliśmy o to, by wdrożenie przebiegało płynnie – zadbano m.in. o przekierowania ze starych, rozproszonych serwisów, spójny tracking danych oraz integracje z istniejącymi systemami klienta. Platforma była projektowana nie tylko jako nowoczesna technologicznie, ale również jako przyjazne narzędzie dla zespołów redakcyjnych, które umożliwia szybkie reagowanie na potrzeby biznesowe.

Nowoczesny dom letniskowy Danwood z dużymi przeszkleniami, położony w górskim krajobrazie. Po lewej stronie widok interfejsu katalogu domów prefabrykowanych w Magnolia CMS z ofertą modelu Holiday 63 L-3, a po prawej – panel filtrów umożliwiający wybór powierzchni, ceny, liczby pokoi i łazienek.

Efekty

Projekt zaowocował powstaniem centralnego systemu do zarządzania wszystkimi serwisami Danwood na różnych rynkach europejskich. Dzięki Magnolia CMS:

  • treści są zarządzane z jednego miejsca, co znacząco usprawniło procesy redakcyjne,
  • serwisy zyskały spójność wizualną i komunikacyjną,
  • działania SEO stały się bardziej efektywne, a pozycjonowanie treści prostsze i skuteczniejsze,
  • integracja z narzędziami analitycznymi umożliwiła prowadzenie spójnych analiz i raportowania,
  • zcentralizowane zostały strony sprzedawców – wcześniej tworzone w sposób rozproszony, a dziś zarządzane w jednym systemie, ze spójnym wyglądem, pełnym trackingiem danych i możliwością powiązania ze strukturą CRM,
  • Danwood zyskał elastyczną platformę, gotową na przyszłe rozszerzenia i rozwój nowych funkcjonalności.
Schemat kołowy przedstawiający kluczowe korzyści biznesowe wynikające z zastosowania systemu Magnolia CMS w firmie Danwood. Najważniejsze z nich to: łatwe zarządzanie treścią przez zespół redakcyjny, lepsza optymalizacja pod kątem SEO i widoczność w wyszukiwarkach, integracja z narzędziami marketingowymi i raportowanie, spójna strategia komunikacji dla zarządu oraz obsługa wielu języków w międzynarodowych lokalizacjach.
Michał Łukawski, IT Client Partner w SYZYGY, na tle biura. Tekst na grafice: „Elastyczne, skalowalne, dobrze zintegrowane – tak powinno wyglądać Twoje wdrożenie CMS.” Sprawne przeprowadzenie postępowania przetargowego na wdrożenie CMS wymaga precyzyjnie określonych kryteriów oceny ofert, dobrze opisanych zakresu projektu i warunków umowy, aby zamawiający mógł wybrać najlepszą propozycję dostawcy.

Dostrzegasz podobne wyzwania w swojej organizacji?

Sprawdź, jak możemy pomóc w centralizacji komunikacji i treści dzięki Magnolia CMS – partnerstwu, które wspiera rozwój marek w środowisku enterprise.

Grafika promująca e-book „Jak wybrać najlepszy dla siebie CMS?” – zawiera okładkę i przykładowe strony z e-booka oraz informację „FREE PDF 30 stron.” E-book oferuje checklistę z kluczowymi czynnikami, które pomagają w wyborze CMS dostosowanego do potrzeb organizacji.

Pobierz darmowy ebook

Pobierz e-book “Jak wybrać najlepszy dla siebie CMS?” i odkryj CMS, który wspiera rozwój i ułatwia codzienną pracę zespołów.

Na tej stronie