UX Design
Marka o globalnym zasięgu
Ponad 45 lat temu Piotr Kler zaprojektował i własnoręcznie wykonał swój pierwszy mebel. Poprzez upór oraz zamiłowanie do perfekcji, stworzył markę, która dziś eksportuje swoje meble na 5 kontynentów, oferując klientom ponad 250 kolekcji. Tak bogaty wachlarz produktów wymagał odpowiedniej oprawy.
Zadania
Naszym zadaniem było stworzenie serwisu produktowego prezentującego pełen elegancji katalog mebli Kler. Przeglądanie oferty miało być miłym doznaniem estetycznym, które zachęci użytkownika do wykonania kolejnego kroku, czyli zakupu.
Customer journey, czyli zrozumienie klienta
Przed rozpoczęciem prac UX przeanalizowaliśmy całą ścieżkę zakupową klienta – od powodów wejścia do sklepu, poprzez analizę zachowania, wyboru produktu, kończąc na zakupie lub ewentualnej przyczynie rezygnacji. Ta wiedza posłużyła nam do zaprojektowania katalogu online, który odzwierciedla proces poznawania kolekcji Kler w rzeczywistym świecie.
Piękno i elegancja to znaki rozpoznawcze mebli Kler, dlatego w stworzonym przez nas projekcie serwisu dominują treści wizualne.
Przyjemność oglądania
Pozwoliliśmy przemówić obrazom. Wyeksponowaliśmy zdjęcia oraz materiały wideo, które oddają ducha danej kolekcji i pozwalają docenić to, co wyróżnia Kler spośród innych firm – kunszt meblarskiego rzemiosła. Dyskretna, lecz dopieszczona ikonografia informuje o dodatkowych usługach i funkcjonalnościach, a mikrointerakcje mają uprzyjemnić korzystanie z serwisu.
Wizerunkowy charakter serwisu pociągnął za sobą konkretne działania programistyczne. Użyliśmy CSS Grid Layout – nowej technologii, która pozwala budować zaawansowane układy graficzne, dzięki czemu udało nam się połączyć unikalny wygląd z elastycznością, którą daje użyty system zarządzania treścią.
Zastosowaliśmy dodatkowe mechanizmy optymalizacyjne zalecane dla serwisów bogatych w materiały wizualne oraz tzw. lazy loading, co sprawia, że obiekty graficzne ładują się dopiero wtedy, gdy są wyświetlane na ekranie, nie obciążając niepotrzebnie łącza użytkownika.
Najszybsze rozwiązanie na rynku
10 sekund. Tyle czasu maksymalnie, według statystyk, mamy na przekonanie użytkownika do pozostania na stronie internetowej. Oznacza to, że serwis musi działać ekspresowo. Dlatego do budowy strony użyliśmy silnika Algolia, który gwarantuje błyskawiczne wyszukiwanie, np. najbliższego salonu firmowego.