App Development
Aplikacja “BoboVita” jest narzędziem edukacyjnym dostarczającym wiedzę o żywieniu i prawidłowym rozwoju dzieci podczas pierwszych trzech lat ich życia.
Powstała, aby wspierać rodziców na każdym etapie rozszerzania diety dziecka i ułatwić im wprowadzanie do jadłospisu nowych smaków.
Zadanie
Pierwsza wersja aplikacji, która powstała w 2016 r. nawiązywała do pierwotnej szaty graficznej serwisu, który w międzyczasie przeszedł metamorfozę, dlatego jednym z naszych zadań był redesign. Efektem miała być spójna identyfikacja graficzna strony internetowej i aplikacji.
W obszarze zmian technologicznych istotną potrzebą było wprowadzenie nowoczesnych narzędzi usprawniających proces aktualizacji danych, a także zredukowanie kosztów związanych z utrzymaniem i rozwojem aplikacji, która do tej pory była programowana oddzielnie dla urządzeń obsługiwanych przez systemy iOS i Android.
Kolejnym postawionym przed nami zadaniem było wdrożenie powiadomień “push”, aby zachęcić użytkowników do częstszego korzystania z aplikacji i odkrywania jej wartościowych treści oraz przydatnych funkcjonalności.
Klientowi zależało również na ułatwieniu komunikacji pomiędzy aplikacją a panelem strony internetowej, w którym tworzone są treści i powiadomienia pojawiające się w aplikacji.
Wybór optymalnej technologii
Myśląc o stworzeniu nowej aplikacji “BoboVita” musieliśmy uwzględnić koszty i możliwości klienta, dlatego zdecydowaliśmy się użyć jednej ze wschodzących na rynku technologii – React Native. W takiej architekturze wystarczyło napisać aplikację raz, aby z niewielkimi dostosowaniami opublikować ją zarówno na telefony z systemami iOS jak i Android.
Dodatkowo, React Native umożliwia współdzielenie komponentów przez stronę internetową i aplikację mobilną, dzięki czemu dalszy rozwój aplikacji może być jeszcze szybszy, tańszy i wygodniejszy.
Dzięki użyciu React Native zredukowaliśmy blisko w 50% koszty produkcji związane z przyszłym developmentem aplikacji.
Zwiększenie aktywności użytkowników przez wdrożenie powiadomień “push” i sekcji “Aktualności”
Jednym ze sposobów aktywizowania użytkowników aplikacji “BoboVita” są notyfikacje “push”, informujące o pojawieniu się treści w nowej sekcji “Aktualności”, tj. o artykułach związanych z grupą wiekową ich pociech, nowych produktach oraz wydarzeniach w najbliższej okolicy. Dzięki integracji z istniejącym systemem CMS, klient zyskuje pełną elastyczność w korzystaniu z tego rozwiązania, bez konieczności nauki nowego narzędzia. System daje możliwość wysyłania automatycznych wiadomości, na przykład w momencie wejścia maluszka w okres rozszerzania diety, jak również pozwala na przeprowadzenie spontanicznych akcji promocyjnych do wyselekcjonowanych odbiorców.
Umożliwiliśmy precyzyjne targetowanie komunikatów
Użycie narzędzia Firebase pozwoliło nam na dokładne monitorowanie ruchów użytkownika i zaawansowaną analitykę, na podstawie której klient może budować scenariusze marketing automation. W ten sposób dociera z precyzyjnym komunikatem do bardzo zawężonych grup, oszczędzając nerwy pozostałych osób, dla których takie treści byłyby tylko szumem informacyjnym.
Wprowadzone funkcjonalności spowodowały wzrost częstotliwości odwiedzin użytkowników o 70%
Design & UX
Zaprojektowaliśmy całą aplikację od nowa, aby korespondowała z obecnym wyglądem strony internetowej www.bobovita.pl.
Zależało nam na tym, aby korzystanie z niej było jak najbardziej intuicyjne, dlatego usprawniliśmy nawigację – zmieniliśmy rozmieszczenie elementów graficznych i przenieśliśmy główne menu na dół ekranu telefonu. W rezultacie użytkownicy mają łatwiejszy i szybszy dostęp do poszczególnych modułów i nie tracą czasu na poszukiwanie pożądanych treści.
Technologia
- Aplikacja mobilna: React Native (ExpoKit)
- Backend: Symfony, CMS Kunstmaan Bundles
- Analytyka: AppsFlyer, AppCake, Facebook SDK, Firebase Analytics
- Services: Firebase Cloud Messaging