Podcast

Orientuj się!

To podcast nie tylko o turkusowych organizacjach, ale przede wszystkim o nowych modelach zarządzania, koordynacji pracy i budowania relacji w firmie. Transformacje, o których mówimy, oznaczają zmianę podejścia i działania w 8 obszarach:

  1. Patrzenie długoterminowe
  2. Transparentność
  3. Dystrybucja decyzyjności
  4. Dynamiczna struktura organizacyjna
  5. Wolność i zaufanie
  6. Świadome przywództwo
  7. Sieci zespołów
  8. Ciągłe uczenie się i doskonalenie

 

Opowiadamy o doświadczeniach, eksperymentach i metodach, które zmieniły nas i organizacje, z którymi pracujemy. Mówimy o tym, bo wierzymy, że sukces finansowy firmy może iść w parze ze szczęściem i osobistym spełnieniem.

Dostępny na platformach Spotify, Apple & Google Podcasts

Paulina Grabowska

People Partner/Employer Storyteller/Internal Coach SYZYGY Warsaw

Od ponad 10 lat związana z szerokopojętym obszarem Human Relations dla branży kreatywnej oraz IT.

W 2017 roku dołączyła do Ars Thanea i SYZYGY gdzie dba o budowanie głębokich relacji opartych na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Prowadzi indywidualne jak i zespołowe spotkania koncentrując się na rozwijaniu samodzielności i dążenia do pełnego wykorzystania swoich możliwości i potencjału.

Wierzy w transparencję, autentyczność i uważność w relacjach wewnątrz i na zewnątrz organizacji.

Ewa Bocian

New Work Guide/Consciousness Coach Conscious Organization

Od 2016 roku wspiera organizacje, zespoły i osoby indywidualne w przechodzeniu od tradycyjnego modelu zarządzania do nowych sposobów organizowania pracy i budowania relacji. Przez 4 lata współpracowała z innowacyjną firmą consultingową dwarfs and Giants, wspierając klientów w transformacji w kierunku samozarządzania i Holakracji.

Uwielbia alternatywne sposoby eksplorowania rzeczywistości i budowania relacji w oparciu o radykalną szczerość, autentyczność i transparentność. W swojej pracy wspiera się również wiedzą i doświadczeniem zdobytym w innowacyjnych programach next:pedition, K2K Advanced Seminar, Radical Honesty, Sociocracy 3.0 oraz Clear-the-Air (NVC dla samoorganizacji).

  1. Od początku

„Orientuj się!” to nasz podcastowy debiut!
Zaczynamy od opowiedzenia  nieco o sobie, o naszych doświadczeniach zawodowych i przede wszystkim o tym, o czym będziemy mówić w kolejnych odcinkach – o potrzebie transformacji w organizacjach, o szukaniu nowych sposobów zarządzania, budowaniu relacji w pracy, zaufaniu i przejrzystości.

A więc jak będzie? Będzie różnie, nie idealnie, ale z pewnością wystarczająco dobrze!

To nasze tymczasowe fascynacje różnymi koncepcjami, które właśnie testujemy
Ewa Bocian

2. Czym jest nowy model zarządzania?

Jak to się stało, że dotychczasowe sposoby zarządzania coraz mniej się sprawdzają i z czego wynika potrzeba ich kwestionowania?

Zmiany zachodzą wszędzie i dotyczą wszelkich aspektów naszego życia, w tym pracy. Niestety w dużej mierze, zatrudniające nas organizacje za tymi zmianami nie nadążają. Zaczynamy głośno mówić o tym, że nie chcemy wyrabiać 200% normy i pracować po 16 godzin dziennie. Konkurencyjne zarobki przestają stanowić wystarczający atut potencjalnego pracodawcy. Oczekujemy innej jakości – zarówno my, jak i firmy, które nas zatrudniają, musimy zacząć dbać o nasz dobrostan – fizyczny i psychiczny.

Przedstawiamy główne zasady, które zaczynają tracić swój sens oraz ich potencjalne alternatywy. Dowiecie się też, jakie pytania warto sobie zadać, jeśli chcemy przyczynić się do transformacji w swojej firmie.

Świadome przywództwo wymaga kontaktu z samym sobą.
Ewa Bocian

3. „Work-life balance” kontra “work-life integration”

„Życie prywatne” nierozerwalnie wiąże się z tym „zawodowym”! Jeśli chcecie dokonać zmian w jednym, transformacja musi zajść również w drugim. Od firm z tradycyjnym zarządzaniem do samoorganizacji – jak wyglądała nasza droga? Skąd potrzeba zmiany?

Opowiadamy o tym, jaki próg nieszczęścia musiałyśmy przestąpić, żeby w końcu zdecydować się posłuchać własnej intuicji i przeprowadzić rewolucję w swoim życiu. Trochę też o tym, co trzymało nas w starych postanowieniach i o plusach pracy w korporacji (niewątpliwie istnieją!). A co dało nam samozarządzanie?

Gęsto, szczerze, bez tajemnic i bez cięć – refleksje o nas i o naszej transformacji ❤️‍🔥

Musimy wziąć sprawy w swoje ręce i nauczyć się być liderem, bez względu na stanowisko.
Ewa Bocian

4. Nielimitowane płatne dni wolne

Słyszeliście już zapewne o nielimitowanych urlopach w SYZYGY Warsaw. To tylko kawałek naszej organizacyjnej transformacji, ale rodzi na tyle dużo pytań, że wart jest własnego odcinka.

Potrzeba odpoczynku jest nieodłączną częścią naszego życia. Przysługujący nam w pracy urlop wykorzystujemy jednak częściowo na nieprzewidziane wypadki i sytuacje awaryjne. Skrupulatnie odliczamy każdy wolny dzień, ciesząc się, gdy święta narodowe wypadają w dni powszednie. My uznaliśmy, że spróbujemy inaczej i zrezygnujemy z nadzorowania, kontrolowanie siebie nawzajem i mierników. Jak przebiegł ten eksperyment i czy się udał?

Nie zawsze excel jest w stanie oddać to, co się dzieje pod powierzchnią, między nami.
Paulina Grabowska

5. Czym NIE jest eksperyment?

 Tradycyjny sposób zarządzania stawia na planowanie i przewidywanie. W codziennym życiu stałe są jednak przede wszystkim zmiany – planowanie przestaje więc być kluczem do sukcesu, a zarządzanie ryzykiem bywa zwyczajnie niemożliwe.  

Każdy z nas usłyszał w swoim życiu słowa “Musimy porozmawiać”. Aż włos jeży się na głowie, nadchodzi bowiem ZMIANA! Dlaczego aż tak się jej boimy?  Podamy parę powodów, dla których zmiany wcale nie muszą być straszne i dlaczego nie warto się bać rozmawiać. Będzie o eksperymentowaniu w obszarze samozarządzania, organizowania pracy i budowania relacji i o tym, jak się na nie otworzyć.

Jeśli budujemy jakąś wspólnotę, która daje nam siłę w momentach, kiedy wątpimy, łatwiej jest nam być w tej drodze.

Paulina Grabowska

6. “Feedback” raz do roku mija się z celem!

“Feedback” stał się wyświechtanym frazesem., Do tego kojarzy nam się zwykle z czymś negatywnym i stresującym. Powinno w nim chodzić o konstruktywne dawanie i przyjmowanie informacji zwrotnej.  Często niestety tylko w teorii.  

Dlaczego przekazywanie informacji zwrotnej raz do roku nie przyniesie żadnego pożytku? Niektórzy uważają procesy feedbackowe za bezsensowne – skąd się to bierze i w takim razie po co nam feedback w organizacjach? Rozmawiamy o tym, w czym może pomóc i na czym należy się skupić, żeby był jak najbardziej wspierający i efektywny. 

Feedback jest opinią osoby, która doświadcza mnie i rezultatów mojej pracy, a nie prawdą obiektywną.

Ewa Bocian

7. Zbudowanie kultury feedbacku w ogarnizacji to ciągły proces

Chyba każdemu, kto pracuje w zespole, marzy się, żeby działał on jak dobrze naoliwiona maszyna. Żeby to osiągnąć, trzeba umieć się ze sobą komunikować.  

Jak zbudować kulturę zespołu opartą na feedbacku? W tym odcinku rozmawiamy o roli, jaką w grupie odgrywają zaufanie i szczerość. Gościem odcinka jest Michał Życiński dzięki, któremu dowiecie się, jak wyglądało budowanie zespołów w SYZYGY Warsaw i co okazało się być najważniejsze w tym procesie. 

Bardzo dużo czasu poświęciliśmy na to, żeby porozumieć się między sobą, czy tak samo rozumiemy zmianę, do której dążymy.

Michał Życiński
Facilitator, Self–Organization & Business Agility / SYZYGY Warsaw

8. Praktykowanie wdzięczności w pracy

Dlaczego tak trudno jest nam wyrażać wdzięczność? Po co właściwie robić to w pracy i jak? O tym, że emocje w pracy są dobre. Wchodzimy w Nowy Rok z uczuciem docenienia i świadomością tego, co mamy. 

 W tym odcinku porozmawiamy o  uczuciu, które często zaniedbujemy, chociaż zdecydowanie wpływa na nasze relacje z innymi i to, jak czujemy się sami ze sobą.  

Okazywanie emocji w pracy jest tak niekomfortowe, że często je przegadujemy.

Ewa Bocian
On this page