Pomagamy przedsiębiorstwom planować i wdrażać transformację cyfrową (digital transformation), która obejmuje wybór i implementację odpowiednich technologii oraz zadbanie o transparentną komunikację i szkolenia pracowników, których dotychczasowy sposób pracy może diametralnie się zmienić. Nie ma większego znaczenia czy wdrażasz nowy CMS, którego chcesz zintegrować na przykład z aplikacjami typu CRM czy PIM, albo chcesz przejść z projektowania pojedynczych elementów swojego ekosystemu na design system, czy wdrażasz całkowicie nową linię produktową, która wymaga zupełnie nowych narzędzi – to wszystko wiąże się ze zmianą lub aktualizacją procesów biznesowych i tego jak pracownicy Twojej organizacji ze sobą współpracują.
Większość firm oferujących wdrażanie nowych narzędzi, aplikacji czy innych technologii cyfrowych, zapewnia też szkolenia z tych narzędzi dla pracowników i wsparcie techniczne po wdrożeniu. Kluczowe przy wprowadzaniu transformacji cyfrowej w firmie jest jednak, aby zadbać o to, jak pojedyncze osoby (pracownicy firmy) będą się w taką transformację angażować i czy ostatecznie zwiększy ona wydajność ich pracy czy spowoduje tylko zamieszanie i strach, a w ostateczności porażkę nowego wdrożenia.
Transformacja cyfrowa w Twojej organizacji – w jaki sposób możemy Ci pomóc?
Jest kilka obszarów na drodze do sukcesu Twojej transformacji cyfrowej, w których możemy Cię wesprzeć. Ściśle się ze sobą łączą i jeśli chcesz rozpocząć wprowadzanie nowych technologii w swojej organizacji, zmieniając dotychczasowe procesy dla wielu pracowników, koniecznie pamiętaj o obu poniższych aspektach:
1. Doradztwo oraz implementacja odpowiednich technologii:
Jesteśmy w stanie stworzyć dla Ciebie platformy internetowe, które wspomogą Twoje działania w zakresie marketingu cyfrowego. Zintegrowane z innymi narzędziami używanymi w Twojej firmie, stworzą kompleksowy ekosystem narzędzi marketingowych. Na przykład dzięki integracji CMSa z CRMem i narzędziami do analityki uzyskasz wgląd w aktywności na Twoich platformach:
- rodzaje przyswajanych treści,
- interesujące użytkowników tematy,
- skuteczne metody dostarczania im wartości.
Takie podejście pozwoli zbudować lojalność odbiorców i zwiększyć konwersję. To tylko przykłady transformacji w obszarze digital marketingu, w którym mamy najwięcej doświadczenia, ale konkretne rozwiązania cyfrowe i pomysły, jak je wykorzystać, pojawią się na etapie wstępnych rozmów na temat Twoich celów i wyzwań.
O oferowanych rozwiązaniach i wdrożeniach różnych technologii przeczytasz na stronie z naszymi usługami.
Chcesz wprowadzić nowoczesne technologie i zwiększyć efektywność swojej firmy?
Pozwól nam pomóc Ci stworzyć zintegrowany ekosystem cyfrowy dostosowany do potrzeb i celów Twojego biznesu. Wypełnij poniższy formularz, aby umówić się na darmową konsultację i dowiedzieć się, czy jesteśmy doradcą, którego szukacie.
2. Doradztwo i aktywny udział przy wdrażaniu technologii w procesach w Twojej organizacji:
Plan na to, żeby wdrożyć zaawansowane technologie, na przykład zintegrować ze sobą nowy CMS+CRM+PIM+E-Commerce, można w zaciszu gabinetów i przy udziale kilku(nastu) osób zaangażowanych w cały proces. Kluczowe znaczenie dla naszych Klientów, ma jednak przekonanie do tej zmiany pracowników w organizacji – zwłaszcza, jeśli sposób pracy, do jakiego są dotychczas przyzwyczajeni, ma się znacząco zmienić. Na przykład dla jednego z naszych klientów, dla którego wdrażaliśmy design system jako jeden z elementów większego ekosystemu, kluczowe było, żeby wszystkie działy w firmie rozumiały jaka jest rola design systemu i w jaki sposób może im pomóc w pracy, a nie ją utrudniać. To zadanie dla liderów, którzy potrafią wykazać się niezwykłą empatią i zrozumieniem, jak trudny jest to proces i jak wiele wymaga od ludzi. Tylko z takim podejściem można liczyć na udaną transformację cyfrową. Chętnie wesprzemy Twoją firmę również w tym, nie mniej ważnym niż wdrożenie technologii, procesie. Pomożemy Ci zaplanować komunikację oraz odpowiednie warsztaty i szkolenia dla konkretnych zespołów, ze szczególnym uwzględnieniem empatycznego podejścia do każdej osoby.
Proces transformacji cyfrowej – na czym polega nasze wsparcie?
Jeśli technologia, którą mamy dla Ciebie wdrożyć, oznacza bardzo duże zmiany w sposobie pracy i w dotychczasowych procesach, to tak samo ważne jak odpowiednie jej dobranie, będzie także przeprowadzenie odpowiednich spotkań i warsztatów ze wszystkimi, których te zmiany dotyczą.
Przeprowadzamy audyt tego, co jest teraz
Zanim zaczniemy prace nad projektowaniem nowych rozwiązań, będziemy chcieli poznać obecną sytuację, dowiedzieć się jak pracują zespoły, których zmiana dotyczy, poznać ich opinię na temat tego, co działa w ich procesach najlepiej, a co według nich można by ulepszyć oraz jakie narzędzia, cyfrowe i nie tylko, wykorzystują do swojej pracy i jaką mają na ich temat opinię.
Efektem audytu ma być opis sytuacji i wnioski, w których obszarach można próbować polepszyć sytuację innymi narzędziami i na co koniecznie zwrócić uwagę przy projektowaniu nowych technologii cyfrowych i procesów.
Organizujemy warsztaty, aby zaprojektować procesy i dobrać odpowiednie narzędzia
Na etapie planowania i projektowania, będziemy chcieli poznać cele, jakie stawiasz przed transformacją cyfrową, aby móc opracować wspólnie nowe procesy, które będą wspierać Twoje modele biznesowe i jednocześnie będą efektywne i przyjazne dla pracowników przedsiębiorstwa.
Zaplanujemy też adekwatne warsztaty i szkolenia z poszczególnymi zespołami wspierające wdrażanie transformacji cyfrowej. Naszym najważniejszym celem będzie przedstawianie możliwości, jakie daje wprowadzanie nowych technologii i procesów oraz w jaki sposób pracownicy będą mogli z nich bezpiecznie skorzystać w swojej codziennej pracy. Może to być na przykład przedstawienie nowego narzędzia (np. CMS) i zaprezentowanie w jaki sposób praca na nim zmieni i pomoże pracownikom w ich codziennej pracy. Mogą to być również warsztaty dotyczące tego jak przy nowym rozwiązaniu powinna zmienić się współpraca pomiędzy działami np. IT i biznesu. Jednego z naszych klientów wspieramy w definiowaniu celów dla działu IT, których realizacja pomoże zrealizować cele biznesu – dzięki temu współpraca tych działów jest łatwiejsza, a każdy zespół wie jak ustawiać swoje priorytety i czy jego praca przynosi porządane rezultaty czy nie.
Rozpoczynamy wdrożenie technologii
Na etapie, kiedy nasi specjaliści pracują nad wdrożeniem np. nowej platformy internetowej, będziemy przeprowadzać regularne spotkania z zespołami w Twojej firmie, podczas których omówimy poszczególne elementy i funkcjonalności wdrażanych narzędzi. Chcemy, żeby wdrażanie technologii oparte było na feedbacku od pracowników, aby uwzględniać ich potrzeby i procesy, które ostatecznie mają zwiększyć wydajność ich pracy.
Naszym celem będzie:
- Przedstawianie i oswajanie zespołów z nowymi narzędziami (np. demo rozwiązań, dyskusje o możliwościach),
- Najlepsze dopasowanie tych narzędzi do ich potrzeb (zbieranie feedbacku, propozycje nowych rozwiązań itd)
To również etap, w trakcie którego należy przeprowadzić odpowiednie szkolenia z tego jak wykorzystywać nowe narzędzia oraz w jaki sposób cyfryzacja procesów pomoże zwiększać wydajność pracy i ułatwi osiąganie codziennych celów. To na tym etapie będziemy pokazywać wartość zmiany i transformacji cyfrowej.
Ostatnim etapem będzie etap uruchomienia w organizacji nowych procesów oraz rozwiązań technologicznych i włączanie ich w poszczególnych działach, a także obserwacja i wsparcie zespołów w Twojej organizacji w korzystaniu z nowych narzędzi.
Kiedy warto rozpocząć współpracę z nami?
Z naszego doświadczenia wynika, że najważniejszym czynnikiem transformacji cyfrowej jest zaangażowanie ze strony wszystkich osób decyzyjnych i zaufanie do procesu oraz do istnienia potrzeby włączenia wszystkich pracowników dotkniętych zmianą w organizacji.
Spotykamy się z sytuacjami, kiedy Klienci boją się wprowadzania zmian w swoich procesach czy modelach biznesowych ze względu na przyzwyczajenia pracowników do starych rozwiązań i procesów. Np. wdrożenie pierwszego profesjonalnego CRM w firmie często spotyka się z oporem zespołu sprzedaży, ale prawda jest taka, że każde nowe narzędzia to zmiana i należy się spodziewać oporu dla zmiany. Dlatego tak często trudno jest przekonać zespoły do tego, że zmiana może przynieść konkretną wartość, zarówno firmie, jak i pojedynczym osobom.
Może się też zdarzyć, że nawet, jeśli w organizacji są entuzjazm i chęć do zmiany, to nadal zakres już wdrażanych zmian jest tak duży, a narzędzia tak bardzo różnią się od dotychczasowych i mają taki wpływ na procesy, że nawet w sprzyjających okolicznościach transformacja cyfrowa może wiązać się z dużym ryzykiem.
W sytuacjach podobnego ryzyka pomożemy Ci pomóc zrozumieć problemy w organizacji, zaplanować dokładnie potrzebne procesy i wdrożyć zmianę w taki sposób, żeby uwzględnić feedback wszystkich zainteresowanych i zdecydowanie zwiększyć szansę na sukces.
Ile kosztuje nasze wsparcie w transformacji cyfrowej?
Jest to usługa dodatkowa, z której nie musisz korzystać przy wdrażaniu nowych rozwiązań. Nie jest to jednocześnie prosta i szybka usługa ponieważ wymaga zaangażowania przynajmniej kilku osób na cały okres projektowania i wdrażania nowych narzędzi.
Na pewno koszty nie wyniosą mniej niż kilkadziesiąt tysięcy złotych, ale nie powinny też przekroczyć więcej niż 20% kosztów wdrożenia samej technologii.
Potrzebujesz wsparcia w transformacji cyfrowej?
Transformacja cyfrowa to szansa na zwiększenie efektywności i usprawnienie procesów w Twojej firmie. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak możemy pomóc wprowadzić nowoczesne technologie, zmniejszając ryzyko i zwiększając korzyści.