Dostępność vs SEO
Jak wdrożenie WCAG wpływa na pozycjonowanie?
Czy wdrażanie wytycznych WCAG to tylko formalność? Zdecydowanie nie! Nasz e-book pokazuje, że standardy dostępności (WCAG) mają realny wpływ na widoczność strony w Google i innych wyszukiwarkach. Dowiedz się, jak dostępność cyfrowa może wesprzeć Twoje działania SEO i pomóc w budowaniu bardziej inkluzywnych produktów cyfrowych, z których skorzystają nie tylko osoby z niepełnosprawnościami, ale wszyscy użytkownicy.
Pobierz darmowy ebook
Dostępność to nie tylko wymóg, ale i strategia rozwoju produktów cyfrowych. Wypełnij formularz i pobierz darmowy PDF, by dowiedzieć się, jak strony internetowe mogą zyskać na wdrożeniu dostępności.
Czego dowiesz się z ebooka?
- Jak alternatywny tekst obrazów (alt) może pomóc Twoim wynikom w wyszukiwarkach.
- Dlaczego semantyczny HTML i poprawna struktura nagłówków poprawia Twoje pozycjonowanie.
- Jak kontrast kolorów oraz responsywność wpływają na SEO i dostępność.
- W jaki sposób Core Web Vitals łączy SEO i dostępność w jedno spójne działanie.
- Case study: Jak firmy takie jak Target i Legal & General Group poprawiły swoje wyniki SEO i zadowolenie użytkowników dzięki wdrożeniu dostępności cyfrowej.
Więcej treści:
Podgląd wnętrze e-booka
Dlaczego warto?
1. Zwiększ zasięg i docieraj do szerszej grupy odbiorców
Dzięki wdrożeniu zasad WCAG masz szansę dotrzeć do ponad 20% populacji Unii Europejskiej, która doświadcza różnego rodzaju ograniczeń w korzystaniu z internetu. Strony dostosowane do osób z niepełnosprawnościami są bardziej intuicyjne, co przekłada się na szerszy zasięg, większy ruch na stronie i lepsze wyniki SEO.
2. Popraw widoczność w Google
Dostosowanie strony do wytycznych dostępności (alt teksty, semantyczny HTML, struktura nagłówków) pomaga wyszukiwarkom lepiej zrozumieć treści na Twojej stronie, co prowadzi do wyższego pozycjonowania. Dowiedz się, które elementy są kluczowe z punktu widzenia SEO i jak WCAG wspiera ich optymalizację.
3. Lepsze doświadczenia użytkowników = wyższe konwersje
Strony dostosowane do potrzeb użytkowników są bardziej przejrzyste i łatwiejsze w nawigacji. Mniejszy współczynnik odrzuceń i dłuższy czas spędzony na stronie to bezpośredni efekt poprawy UX, co jest jednym z kluczowych sygnałów rankingowych dla Google.
4. Zgodność z przepisami
Dzięki wdrożeniu wytycznych WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) i EAA (European Accessibility Act) Twoja strona będzie zgodna z przepisami prawa unijnego, co minimalizuje ryzyko prawne i pokazuje, że dbasz o inkluzywność.
Dodatkowo, WCAG i Core Web Vitals są coraz częściej uwzględniane w ocenie stron przez Google, co wpływa na ogólne wyniki SEO i ranking stron.
Przygotuj się na nową erę dostępności cyfrowej
Już w czerwcu 2025 przepisy EAA wchodzą w życie w pełnym zakresie. Zapewnij firmie coś więcej niż zgodność z regulacjami – skorzystaj z okazji, aby poprawić doświadczenia użytkowników, wzmocnić SEO i wyprzedzić konkurencję. Dołącz do naszego darmowego webinaru skierowanego do liderów IT i digital marketingu, aby dowiedzieć się, jak skutecznie wdrożyć dostępność cyfrową.
Autorki e-booka
Małgorzata Dolińska-Amrozik
Product Designerka
Z wykształcenia architektka, która przekształciła swoją karierę w kierunku grafiki komputerowej i projektowania UX. Posiada ponad 7-letnie doświadczenie, pracując nad projektami łączącymi biznesowe cele klientów z potrzebami użytkowników. W SYZYGY Warsaw odpowiada za projektowanie aplikacji lotniczej dla Grupy Lufthansa. Jej specjalność to Data Driven Design oraz poprawa doświadczeń użytkowników na podstawie danych. Stawia na zwinność, warsztatowy tryb współpracy i odważne podejmowanie decyzji projektowych.
Gosia w naszym e-booku przedstawia, jak techniczne elementy dostępności mogą wspierać SEO i przyciągać większą liczbę użytkowników.
Sprawdźcie również e-booka “3 kroki do skutecznego wdrażania Design Systemu” stworzonego przez Gosię!
Katarzyna Duk
Marketing Specialist
Od zawsze pasjonatka tworzenia treści, Katarzyna zdobyła doświadczenie w marketingu cyfrowym, Customer Experience i zarządzaniu social mediami. W SYZYGY Warsaw odpowiada za rozwój strategii marketingowej oraz tworzenie treści, które odpowiadają na realne potrzeby klientów. W naszym e-booku pokazuje, jak dostępność cyfrowa nie tylko spełnia wymagania prawne, ale także wspiera działania SEO, poprawiając widoczność i budując długotrwałe relacje z użytkownikami.
Kasia jest współprowadzącą webinar “Wdrażanie nowych standardów dostępności cyfrowej w dużych organizacjach”.
Ulepsz doświadczenia wszystkich użytkowników. Odkryj, jak dostępność cyfrowa może zmienić przyszłość Twoich produktów
Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak nowe przepisy dotyczące dostępności mogą wpłynąć na Twoją firmę? A może potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu WCAG w swoich usługach cyfrowych?
Skontaktuj się z nami, aby:
- Dowiedzieć się, jak EAA może wpłynąć na Twój biznes
- Uzyskać wskazówki dotyczące wdrożenia wymagań WCAG
- Skonsultować się w sprawie dostępności cyfrowej Twoich produktów i usług
Wypełnij formularz poniżej, a my odezwiemy się do Ciebie z konkretnymi rozwiązaniami dostosowanymi do Twoich potrzeb. Zadbaj o dostępność i zwiększ konkurencyjność swojej firmy na rynku.
eBook: Techniczna strona skutecznego SEO
Więcej o czynnikach wpływających na pozycjonowanie przeczytasz w naszym e-booku “Beyond keywords – techniczna strona skutecznego SEO”. Zgromadziliśmy w nim sprawdzone rozwiązania oparte na naszym doświadczeniu w ich implementacji. Oto 55 stron pełnych praktycznych metod, które nie tylko zwiększą efektywność Twojej strony, ale także znacząco poprawią jej widoczność w wynikach wyszukiwania.